Asiakasmaksujen oikaisu

Asiakasmaksut perustuvat sosiaali-ja terveydenhuollon asiakasmaksuista annettuun lakiin (734/92). Lasku poliklinikkakäynneistä tai hoitopäivämaksuista lähetetään jälkikäteen kotiin (posti tai Netposti) tai pankkiinne (verkkolasku) riippuen siitä, mikä toimitustapa on valittu.

Voit sopia laskulle maksuaikaa tai maksusuunnitelman ottamalla yhteyttä potilaslaskutukseen ennen eräpäivää arkisin kello 12.00 – 14.00 välisenä aikana puhelinnumeroihin 02 627 7613, 02 627 7617 tai 02 627 7618. Sosiaalipalvelujen (kehitysvammahuollon) laskuista voit soittaa numeroon 02 627 4005.

Mikäli olet tyytymätön Satakunnan sairaanhoitopiirin sairaanhoidon tai kehitysvammahuollon palveluista perittävään asiakasmaksuun, voit tehdä vapaamuotoisen laskureklamaation kirjallisesti, jolloin saat asiasta sairaanhoitopiirin viranhaltijan päätöksen. Oikaisuvaatimus toimitetaan osoitteella Satakunnan sairaanhoitopiiri, Kirjaamo, Sairaalantie 3, 28500 Pori tai kirjaamo(at)satasairaala.fi.

Asiakasmaksun oikaisuohje